Choć święta Bożego Narodzenia przypadają na drugą połowę grudnia, odwiedzający galerie handlowe czują ich niepowtarzalną atmosferę znacznie wcześniej. Dzieje się tak co roku, a to za sprawą bożonarodzeniowych dekoracji i jarmarków organizowanych dla przyciągnięcia miłośników zakupów w świątecznych klimatach. W okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia na klientów centrów handlowych czeka wiele niespodzianek, atrakcyjnych zarówno dla młodych rodziców, jak i ich pociech oraz seniorów.
Kiedy w centrach handlowych zaczyna gościć świąteczny klimat?
W większości galerii handlowych możesz poczuć magię Bożego Narodzenia już w listopadzie, a świąteczny wystrój króluje w nich aż przez dwa miesiące roku. Galerie inaugurują nowy sezon zwykle tuż po Wszystkich Świętych i Dniu Zadusznym. To wówczas dokonuje się zmiana scenerii zakupów. Chcąc wprowadzić świąteczny nastrój do przestrzeni odwiedzanych przez klientów, handlowcy sięgają po dekoracje choinkowe i girlandy świetlne. Stają się one ozdobą zarówno korytarzy, jak i witryn sklepowych, punktów usługowych czy lokali w strefie gastronomicznej. W połowie miesiąca organizowane są pierwsze bożonarodzeniowe jarmarki, natomiast począwszy od ostatniego piątku listopada, czyli popularnego Black Friday, rozpoczyna się prawdziwe zakupowe szaleństwo, a w centrach handlowych trudno znaleźć miejsce gdzie nie panowałby świąteczny klimat.
Jakie atrakcje czekają na odwiedzających galerie handlowe?
W okresie poprzedzającym Boże Narodzenie centra handlowe stają się ulubionym miejscem gromadzenia się amatorów promocji cenowych. Wiele osób preferuje stacjonarne zakupy w galerii ze względu na atrakcje im towarzyszące oraz magiczny, świąteczny nastrój. Wyjątkowy klimat wprowadzają:
-
koncerty kolęd i pastorałek – wymarzona atrakcja dla miłośników tradycyjnych brzmień i wspólnego świętowania przy dźwiękach muzyki,
-
pokazy świetlne – uwielbiane zarówno przez dzieci, młodzież jak i dojrzałych klientów galerii handlowych,
-
spotkania ze Świętym Mikołajem – atrakcyjne zwłaszcza dla maluchów, z niecierpliwością wyczekujących pierwszej wigilijnej gwiazdki i upominków pod świątecznym drzewkiem,
-
konkursy z nagrodami oraz warsztaty rękodzielnicze dla dzieci, zachęcające najmłodszych do zdrowej rywalizacji, a przez zabawę uczące odrobiny samodzielności,
-
świąteczne jarmarki, na których znajdziesz wyroby producentów żywności i niskoprocentowych trunków (regionalne pieczywo, wędliny i sery, różne gatunki miodów, słodkie wypieki, grzane piwo czy wino ) oraz tradycyjne rękodzieło. Są to zarówno elementy zimowej garderoby (jak chociażby ciepłe skarpety, wełniane czapki, szale czy rękawiczki), jak i ręcznie wytwarzana biżuteria (kolorowe korale i bransolety). Na świątecznych jarmarkach w centrach handlowych kupisz też urokliwe pamiątki (np. ceramiczne figurki), drewniane zabawki dla swojej pociechy oraz ozdoby choinkowe (bombki, lampki, łańcuchy) i inne akcesoria wprowadzające do wnętrz magię Świąt, zwłaszcza aromatyczne świece.
Świąteczne jarmarki i dekoracje – nie tylko chwyt marketingowy
Choć świąteczny wystrój i inne atrakcje oczekujące na klientów galerii handlowych często postrzegane są jako doskonały chwyt marketingowy, stymulujący wzrost sprzedaży, tak naprawdę stanowią odpowiedź na potrzeby miłośników zakupów. Klienci galerii, obciążeni nadmiarem obowiązków zawodowych i domowych, często nie mają czasu na kultywowanie tradycji oraz rodzinne celebrowanie przygotowań do Świąt, a dzięki akcjom promocyjnym centrów handlowych zyskują taką okazję. Przedświąteczne zakupy w urokliwym bożonarodzeniowym klimacie to zupełnie nowa jakość, zwłaszcza że galerie stają się centrami rozrywki, miejscem spotkań i wspólnego przeżywania nadchodzących Świąt. Dla wielu miłośników zakupów spacer po nich na trwałe wpisał się już w tradycję celebrowania Bożego Narodzenia.
Artykuł sponsorowany